Sydney!

15 juni 2016 - Sydney, Australië

I'm still alive!

Op 30 mei stapte ik het vliegtuig in om er even tussenuit te gaan. Ik ging voor voor 4 dagen naar Sydney! Nadat ik om 9 uur op Sydney International geland was ging ik met de trein naar het Centrum, want daar midden in de big City had ik een hostel geboekt, in de directe omgeving van Central Station. Perfecte locatie om uit te vliegen naar alle stadsdelen. Bij het hostel aangekomen, trolley afgegeven en direct de stad in. Het was een heerlijke dag, zonnetje scheen bij 22 graden. Ik heb die dag heel erg veel gewandeld en alle hoogtepunten gescanned om een eerste indruk op te doen van Sydney. Eerst Royal Botanic Gardens, een prachtig groot park daarna richting Opera House gelopen. Opera House heb ik als velen al heel vaak op foto’s gezien maar in het echt is het een waanzig groot maar vooral indrukwekkend gebouw. Vanuit het Opera House heb je een fantastische view over de entree van de haven met op de achtergrond de wereld beroemde Harbour Bridge. In deze omgeving kan je uren genieten van prachtige vergezichten, zeker bij de strak blauwe hemel en een heerlijk zonnetje. Erg bijzonder. Daarna met de bus vanuit de haven naar Bondi Beach gegaan.

Opera House Sydney

Bondi Beach is een van de mooiste stranden die Sydney heeft. Door vele aanbevolen is de Bondi to Coogee walk, een route van ongeveer 6 km over het strand heerlijk lopen langs de zee. Het was best een uitdagende track, daarbij best warm, maar wauw, zo mooi! Echt genieten. Na de walk ben ik met de bus terug gegaan naar Sydney waar ik ingechecked heb bij mijn hostel.

Bondi to Coogee Walk

‘s Avonds had ik afgesporken met een oud klasgenootje van mij. Zij zit ook in Australië voor stage/werk. We zijn samen met de bus naar het Opera House gegaan want er was namelijk van alles te doen in de Stad. Jaarlijks organiseert men in Sydney het VIVID festival. Een indrukwekkende lichtshow wat je kan vergelijken met Glow in Eindhoven, alleen enkele maatjes groter en veel spectaculairder als het Philips-feestje in Eindhoven. Het hele Opera House was verlicht met verschillende figuren en kleuren. Zo ook de Harbour Bridge. De hele stad was een gekleurde lichtbron die zich weerspiegelde in de avondlucht. Het was erg bijzonder en mooi. Vervolgens zijn we ook nog door de Botanic Gardens gelopen want daar was ook een giga lichtspel te zien. De hele dag en avond gewandeld. Toen ik terug naar mijn hostel ging viel ik direct als een blok inslaap. Niet gek natuurlijk, ’s morgens vroeg op, de vliegreis en…meer dan 20 km gelopen.

De volgende ochtend regende het heel erg hard. Dat was natuurlijk best jammer. Maar  als Nederlander moet je wel tegen een regenbui bestand zijn. Dus allereerst een paraplu gekocht en ben ik weer de stad ingetrokken. Bij een klein gezellig barretje ben ik daarna uitgebreid gaan ontbijten en vervolgens, weer lopend, naar het Australian Museum. Hier heb ik 3 uur genoten van de geschiedenis van Australië, veel geleerd over het leven van de eerste bewoners van Australië, de Aboriginals. Zij wonen er nog steeds hoor. Het museum herbergt ook een verzameling van alle dieren die ooit in Australië geleefd hebben. Al met al, heel indrukwekkend.
De rest van de dag heb ik vooral veel gelopen, en de sfeer van Sydney kunnen proeven. Maar ook nog met een veerpontje naar Manly Beach gegaan. Manly beach is bekend als surf beach en ook heel erg mooi. Alleen regende het hier ook hard dus ben ik weer terug gegaan naar Sydney.

Elke avond ben ik de stad ingelopen om naar het Vivid festival te kijken. Bij Darling Harbour was ook  vanalles te zien en te doen, gezellige terrasjes en leuke restaurants. Vandaar uit zag je op het water elke 20 minuten een watershow met verlichting, muziek en vuurwerk. Het was steeds een andere show.

Vuurwerk show Darling Harbour

De laatse avond ben ik nog gaan uiteten bij een leuk klein italiaans restaurantje, het eten was daar echt heerlijk. De 4 leuke dagen in Sydney heb ik daarna afgesloten met een heerlijk glaasje witte Australische wijn. Sydney was een prachtige ervaring, ik ben heel blij dat ik eind augustus met papa en mama nog een keer terug ga naar Sydney!